براستی چه کسی گمراه است ؟
آمار بازدید
بازدید امروز => 12
باردید دیروز => 0
بازدید هفته => 21
بازدید ماه => 1986
بازدید سال => 3098
بازدید کل => 39584
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

به نام خدا

خبرنگار امرداد ـ سیاوش نمیرانیان :

همایشی که به تازگی با همکاری روابط عمومی شهرداری خرمشهر و برخی نهادهای غیردولتی دیگر برگزار شده است ، دین زرتشتی را در رده‌ی فرقه‌های ضاله (گمراه) جای داده است .
این نشست با نام بررسی « فرقه‌های ضاله » در خرمشهر برگزار شده است و دین زرتشتی در کنار فرقه‌های « وهابیت » و « یمانی » در زمره‌ی فرقه‌های ضاله یا گمراه جای داده شده است .
آن‌گونه که در بنر این همایش دیده می‌شود روابط عمومی شهرداری خرمشهر به همراه بسیج دانش‌آموزی ، فرمانداری خرمشهر و سپاه پاسداران برگزارکنندگان این برنامه بوده‌اند .
گفتنی است دین زرتشت پیش از همه‌ی ادیان آسمانی پیروانش را به پرستش خدای یکتا دعوت کرده و در قرآن مجید از پیروان این دین به عنوان اهل کتاب یاد شده است .

نکاتی از زبان سینا

با سلام 4 تا نکته میخوام بگم :

1- زرتشت تنها مال پیروان دینش نیست . پشت اسم زرتشت چندین هزار سال تاریخ و افتخار ایران خوابیده پس مال همه ی ایرانی هاست و همچنین دین زرتشتی شاید اکنون دین من و خیلیای دیگه نباشه ولی قطعآ دین نیاکان ما ها بوده پس اهانت به این دین و این پیامبر نه تنها اهانت به من و امثال من ، بلکه اهانت به کل کشور , کل آریایی ها و حتی کل انسان هاست و همه باید نسبت به این کار عجیب و شرمآور اعتراض کنیم .

2-در قرآن در آیه 17 سورهی حج میخوانیم :

إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَىٰ وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَیءٍ شَهِيدٌ

به‌راستي كساني كه ايمان آوردند و كساني كه یهودی شدند و صابئان و مسیحیان و مجوسان (( زرتشتيان )) و كساني كه شرك ورزيدند ، بي‌گمان خدا روز قيامت ميانشان را جدا خواهد كرد، زيرا خدا همواره بر هر چيزي بس گواه است.

با توجه به آیه بالا و صد البته به استناد تفاسیر معتبر قرآن , میبینیم که زرتشتیان هم در کنار مسلمانان , یهودیان و ... در گروه ایمان آورندگان قرار دارند و در روز قیامت هم در گروه کافران و گمراهان قرار نخواهند گرفت .

3- همچنین در قرآن در سوره عنکبوت آیه 46 میخوانیم :

و لا تجادلوا اهل الکتاب الا بالتی هی احسن

از مجادله با اهل کتاب (( که شامل یهود و نصارا و مجوس (( زرتشتیان )) و صابئین )) بپرهیز و می‌فرماید با این طوایف چند گانه مجادله نکن مگر به طریقی که بهترین مجادله بوده باشد.

با توجه به این آیه و معنای آن و به استناد تفسیر المیزان , خیلی راحت میشه فهمید که در قرآن مجادله با اهل کتاب منع شده . با این حال هم گفته مگر به روشی که بهترین مجادله باشد . بهترین مجادله هم یعنی مجادله با حضور نمایندگان دو طرف و کاملآ عادلانه و در عین حال با کمال احترام نسبت هر دو طرف . پس کاملآ روشنه که این همایش نه تنها از چارچوب قانون کشور بلکه از چارچوب اسلام حتی آزادی بیان و انسانیت هم بیرون بوده و به شدت غیر اخلاقی و ناعادلانه است . پس باید جلوی این چنین همایش های مسخره ای گرفته بشه ...

4- در مورد سخنران هم باید بگم که اگه این یارو خودش رو مسلمون میدونه پس باید طبق بند 2 و 3 متن بالا به دین زرتشتی و حضرت زرتشت احترام بذاره و آن رو جز ادیان الهی دسته بندی کنه . اما چون این کار رو نکرده , خیلی راحت میشه نتیجه گرفت که حتی یه بار هم قرآن رو نخونده !!!
اما اگه دو بند بالا رو قبول نداره پس یعنی آیات قرآن رو قبول نداره و این هم یعنی طرف کافر شده و از تکذیب کنندگانه و در قرآن هم برای کسانی که آیات الهی رو تکذیب میکنن سرنوشت بدی در نظر گرفته شده است . (( البته فکر کنم در همه کتاب های الهی سرنوشت بدی برای تکذیب کنندگان در نظر گرفته شده است .))

با سپاس فراوان
سینا

نویسنده => سینا



10 نوشته برتر